Ma már nem elég, ha csak elkészítünk egy honlapot és publikáljuk az interneten. Sajnos azoknak az időknek vége, és ez a folyamat habár régen elmúlott sokakban még most sem tudatosult igazán. Miért is írjuk most ezt? Azért mert kb. 10-15 évvel ezelőtt, ha elkészült új honlapunk elegendő volt az oldalt a neten publikálni, várni egy kis időt, amíg a google beindexálta és már foglalkozhattunk is vevőinkkel. Jobb esetben. De az idő múlásával egyre több vállalkozás és egyre több honlap került fel az internetre. Ekkor jött szóba először a keresőoptimalizálás fogalma, de ennyire azért még ne rohanjunk előre.

Mit is jelent az, hogy honlapkészítés eredményesen?

Nos a válasz egyszerűen is megadható: definiáljuk, hogy mi az ami számunkra eredményt jelent. Egy ajánlatkérés? Egy vásárlás? Egy kapcsolatfelvétel? Ezek a ma konverzióként a netes nyelvben keringő momentumok. Ezek jelentik az eredményt, és ez az ami mindenki számára a legfontosabb, hogyha egy eredményről beszélünk.

Nahde mi akadályoz ebben minket? Pontosabban, miért nem találnak meg minket a potenciális vevőink érdeklődőink?

Ennek számos oka lehet, amit későbbiekben talán egy másik bejegyzésben össze fogunk szedni, de érintőlegesen pár fontosabb dolgot említünk. Először is sokaknál látjuk, hogy a vállalkozás és a vevő nem egy „nyelvet” beszélnek. Azaz adott kifejezéseket, adott elnevezéseket másképp, más szavakkal használnak. Ha pedig ez így van, akkor megette a fene az egészet. Gondoljunk bele egy pillanatra: ha a konkurencia ugyanazon kifejezéseket használja, mint a potenciális vásárlók, akkor máris előrébb tart, mint mi…

Persze Ezek a dolgok áthidalhatóak, és valós megoldást jelenthet a megfelelően tervezett honlap, és a megfelelő vevőszerzési, megtartási folyamatok. Ma már nem elég, ha honlapunkkal kikerülünk az internetre, komplett stratégiával, előre megkomponált folyamatokkal kell ezt megtennünk. Ebben pedig a cegesoldal csapatát ajánljuk, akik tudják, hogy hogyan lesz eredményes a honlap készítés.

A közös munka során lesz konkurencia elemzés, kulcsszó kutatás, tartalom fejlesztés és minden olyan fontos elem, mai ahhoz kell, hogy az új honlap az elvárásoknak megfelelően szerepeljen.